Zastosowanie i możliwości systemu
SYNAPSA jest rozbudowanym systemem informatycznym, umożliwiającym prowadzenie i
nadzorowanie pracy serwisu. Opracowany został na potrzeby firm branży
komputerowej, AGD, oraz innych firm zajmujących się wymianą
gwarancyjną towarów lub naprawami pogwarancyjnymi. Dzięki konsultacjom z
firmami zajmującymi się prowadzeniem działalności serwisowej oraz dzięki
ścisłej współpracy z pracownikami wielu dużych punktów serwisowych udało się
stworzyć system wychodzący naprzeciw oczekiwaniom różnych typów serwisów i
różnych branż.
Podstawowe funkcje systemu SYNAPSA to:
-
rejestracja przyjmowanych i wydawanych towarów wraz z drukiem niezbędnych
dokumentów,
-
możliwość rejestracji zgłoszeń o awariach, zanim towar trafi do serwisu (dla
procedury RMA i zleceń wyjazdowych),
-
rejestracja wysyłek towaru do dostawcy, wraz z drukiem zestawień i list
wysyłanych towarów,
-
rejestracja napraw towaru z możliwością zanotowania listy dokonanych napraw z
ich kosztami,
-
rejestracja wymian towaru na nowy lub poserwisowy,
-
zarządzanie danymi gwarancyjnymi,
-
zarządzenie szczegółowym magazynem serwisowym uwzględniającym poszczególne
egzemplarze towarów.
Cechami wyróżniającymi nasz produkt są między innymi:
-
pełna ewidencja całej wewnętrznej procedury serwisowej, w tym wymiany towaru na
towar pobrany z zewnątrz serwisu, ewidencja towaru pozostałego po wymianach
serwisowych,
-
rejestracja dużej ilości parametrów przyjmowanych towarów (klient, dostawca,
numer seryjny, data sprzedaży, wyposażenie, opis usterki, sposób transportu,
zaznaczenie płatności za towar, numer rewersu zewnętrznego itd.), danych o
kliencie, towarze i dostawcy,
-
możliwość ewidencjonowania wstępnych zgłoszeń reklamacyjnych; dodatkowy moduł
pozwala na przyjmowanie zgłoszeń dla procedury RMA (Return Material
Authorization) za pomocą Internetu z możliwością ręcznej lub automatycznej
akceptacji zgłoszenia,
-
możliwość dzielenia przyjmowanych towarów na podzespoły z niezależnym
serwisowaniem każdego z elementów (np. dla serwisowania zestawów
komputerowych),
-
niezależne zarządzanie stanem rozliczenia reklamacji od stanu magazynu
serwisowego, możliwość tworzenia raportów związanych z rozliczeniami i ze
stanem magazynowym (remanent), tworzenia dowolnej liczby magazynów fizycznych i
logicznych, szczegółowa ewidencja magazynowa towaru z
uwzględnieniem numerów seryjnych,
-
duża liczba atrybutów dokładnie określających stan procesów serwisowych,
-
pełne wykorzystywanie historii wymian i napraw oraz zewnętrznych
źródeł numerów seryjnych w celu automatyzacji procesów
serwisowych i do zarządzania gwarancjami, w tym możliwość automatycznego
przedłużania gwarancji na towar o czas pobytu w serwisie, odnawianie gwarancji,
-
informowanie o czasie pozostałym do rozliczenia z możliwością niezależnego
ustalania maksymalnego czasu naprawy dla każdej reklamacji; czas
reklamacji może uwzględniać kalendarz dni roboczych z automatycznie
wyliczanymi dniami wolnymi od pracy,
-
automatyczna rejestracja wielu parametrów, w tym dat i użytkowników operacji,
-
możliwość wykorzystania zewnętrznych źródeł informacji o numerach
seryjnych i udzielonych gwarancjach, aktualizowanych w momencie sprzedaży.
Dedykowanym programem zbierającym te dane jest Magnat, z ewentualnym
modułem produkcji. (program Magnat współdziała z popularnymi programami
handlowymi). Wykorzystanie tych danych w znacznym stopniu automatyzuje proces
zgłaszania i przyjmowania towaru do serwisu - wpisanie numeru seryjnego
towaru (z klawiatury lub za pomocą czytnika kodów paskowych) powoduje
automatyczne generowanie wszystkich danych o towarze (nazwa, data sprzedaży,
dostawca, okres gwarancji itd.). Współpraca obu programów zwiększa
automatyzację oraz zmniejsza ilość pomyłek lub prób oszustwa.
-
możliwość importu kartotek z dowolnych źródeł bazodanowych oraz eksportu
dla potrzeb zewnętrznej obróbki danych,
-
możliwość połączenia do zewnętrznych programów
handlowych dla korzystania z zewnętrznych kartotek bez potrzeby
cyklicznego ich importowania oraz w celu odczytywania danych o
fakturach sprzedaży bezpośrednio ze środowiska Synapsy (współdziałanie z
programami SubiektGT, WFMag, Enova, CDNOptima, SoftWork i inne - na
zamówienie naszych Klientów),
-
zaawansowane możliwości wyszukiwania i prezentacji danych wg niemal dowolnych
kryteriów, konfiguracja widoczności, kolejności i szerokości kolumn w tabelach,
zaawansowane filtry danych - według początkowych lub końcowych liter, czy nawet
wybranego fragmentu ze środka tekstu, z możliwością tworzenia wyrażeń
logicznych określających poszukiwaną informację, sortowanie list według
dowolnej kolumny,
-
raporty ilościowe, w tym raporty remanentowe, raport aktywności użytkowników,
raporty awaryjności z możliwością uwzględnienia danych ze sprzedaży (przy
współpracy z programem Magnat),
-
konfiguracja wydruków, zapamiętywanie ustawień wydruków, dowolne układanie
parametrów list dla wydruków,
-
możliwość współpracy z systemami zewnętrznymi (np. serwerami WWW) za
pomocą bibliotek oferujących wysokopoziomowy lub niskopoziomowy dostęp do
danych,
-
wiele modułów dodatkowych, w tym moduł zgłoszeń internetowych, moduł
udostępniania danych przez Internet, moduł powiadomień e-mail o naprawach,
moduły wspomagające niestandardowe wydruki i inne,
-
rozbudowane możliwości administracji użytkownikami poprzez przydzielanie praw
do wykonywania określonych operacji, kontrolę dostępu do magazynów,
interaktywne śledzenie i zapamiętywanie wszelkich zmian dokonywanych przez
użytkowników,
-
ułatwiona wymiana towarowa pomiędzy współpracującymi ze sobą firmami lub
filiami firmy poprzez wysyłkę, przyjęcie, wydanie i odbiór z wysyłki z opcją
zapisu lub odczytu danych z rewersów na dysk lub przez pracę sieciową ze
wspólnym serwerem bazodanowym za pomocą VPN lub przez usługi terminalowe (z
ograniczeniem licencyjnym),
-
współpraca z czytnikiem kodów paskowych (dla wprowadzania numerów seryjnych
towarów),
-
zapis indywidualnej konfiguracji użytkownika,
-
niezawodność i duża szybkość działania.